Algemene Voorwaarden - Elite Business Service
Artikel 1: Annulering
Bij annulering van een geboekte rit minder dan achtenveertig (48) uur voor het geplande tijdstip van uitvoering, is de cliënt gehouden tot betaling van vijftig procent (50%) van de totale overeengekomen ritprijs.
Bij annulering minder dan vierentwintig (24) uur voor het geplande tijdstip van uitvoering, is de cliënt gehouden tot betaling van de volledige overeengekomen ritprijs.
Indien een boeking niet tijdig door de cliënt wordt herbevestigd, behoudt Elite Business Service zich het recht voor de betreffende boeking te annuleren.
Artikel 2: Afspraken
Zaventem: Bij aankomst op de luchthaven van Zaventem zal de chauffeur van Elite Business Service zich bevinden bij de JAVA Coffee, voorzien van een duidelijk herkenbaar identificatiebord, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De cliënt is verplicht Elite Business Service onverwijld in kennis te stellen van vertragingen die de vijfenveertig (45) minuten overschrijden, te bereiken via het telefoonnummer +32 (0) 469/210.000.
Charleroi: Bij aankomst op de luchthaven van Charleroi zal de chauffeur van Elite Business Service zich bevinden in de aankomsthal bij de Louis Delhaize winkel, voorzien van een Elite Business Service identificatiebord, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De cliënt is verplicht alle vertragingen onverwijld te melden via het telefoonnummer +32 (0) 469/210.000.
De cliënt is verplicht Elite Business Service onverwijld in kennis te stellen van gemiste vluchten, wijzigingen in vluchtschema's en problemen met bagage. Bij het nalaten hiervan, of bij het verstrekken van onjuiste informatie, is Elite Business Service gerechtigd de volledige ritprijs, dan wel een dubbele ritprijs, in rekening te brengen. Bij vervroegde aankomst kan een wachttijd van maximaal dertig (30) minuten ontstaan.
Artikel 3: Betalingsvoorwaarden
Particulieren: Voor ritten met een overeengekomen ritprijs van honderdvijfentwintig euro (€125) of hoger is vooruitbetaling vereist door middel van een bankoverschrijving. De rit zal uitsluitend worden uitgevoerd na ontvangst van de volledige betaling.
Bedrijven:
-
Factuur: Bedrijven kunnen betalen op factuur, mits de volledige facturatiegegevens voorafgaand aan de uitvoering van de dienst schriftelijk zijn verstrekt.
-
Contant: Betaling kan tevens contant aan de chauffeur worden voldaan, waarna een factuur aan het bedrijf zal worden toegezonden.
Artikel 4: Algemene Bepalingen
Betalingsachterstand: Bij het uitblijven van betaling binnen een termijn van tien (10) dagen na de factuurdatum, is de cliënt een contractuele boete verschuldigd van vijftien procent (15%) van het totale verschuldigde bedrag.
Bestellingen: Voor bestellingen die worden geplaatst binnen een termijn van twaalf (12) uur voorafgaand aan de geplande uitvoering van de dienst, wordt een toeslag van tien euro (€10) in rekening gebracht bovenop de standaardprijs.
Voor bestellingen die worden geplaatst binnen een termijn van twee (2) uur voorafgaand aan de geplande uitvoering van de dienst, wordt een toeslag van vijfentwintig euro (€25) in rekening gebracht bovenop de standaardprijs.
Artikel 5: Bagage
De cliënt is gehouden om bij de reservering uitdrukkelijk melding te maken van buitensporige bagage, gedefinieerd als meer dan één (1) koffer en één (1) stuk handbagage per persoon.
Indien de cliënt, bestaande uit drie (3) personen of minder, buitensporige bagage vervoert die niet in een standaard personenvoertuig past, zal de dienstverlener naar eigen inzicht een minibus inzetten. De kosten voor deze dienstverlening zullen worden aangepast naar het tarief voor vier (4) tot zes (6) personen of zeven (7) tot acht (8) personen, afhankelijk van de hoeveelheid bagage.
Deze maatregel wordt genomen om onvoorziene omstandigheden bij het ophalen te voorkomen en een vlotte uitvoering van de dienst te waarborgen.
Artikel 6: Schade en Verontreiniging
In geval van schade of verontreiniging van het voertuig, ongeacht de aard of omvang daarvan, is de cliënt gehouden tot het voldoen van een forfaitaire schadevergoeding van driehonderdvijftig euro (€350) aan de chauffeur. Deze forfaitaire vergoeding strekt tot dekking van de initiële kosten voor het herstellen van het voertuig in een representatieve staat.
Aanvullende kosten, waaronder maar niet beperkt tot kosten voor gespecialiseerde reiniging, reparatie en/of inkomstenderving als gevolg van het tijdelijk onbeschikbaar zijn van het voertuig, zullen afzonderlijk aan de cliënt worden gefactureerd.
Artikel 7: Dieren
De cliënt is gehouden om bij de reservering melding te maken van het vervoer van een huisdier. De cliënt is verplicht ervoor te zorgen dat het huisdier wordt vervoerd in een geschikte bench, geplaatst in de bagageruimte van het voertuig. Bij het nalaten van deze melding, behoudt de chauffeur zich het recht voor het vervoer van het huisdier te weigeren.
Artikel 8: Eten en Drinken
Het is de cliënt niet toegestaan om te eten of alcoholische dranken te consumeren in het voertuig.
Artikel 9: Gordelplicht
De cliënt is verplicht om bij het betreden van het voertuig onmiddellijk de veiligheidsgordel te dragen. Opgelopen boetes als gevolg van het niet naleven van deze verplichting zullen worden verhaald op de cliënt.
Artikel 10: Roken
Het is de cliënt toegestaan te roken alvorens het voertuig te betreden. In de voertuigen van Elite Business Service geldt een algemeen rookverbod.
Artikel 11: Soorten Vervoer
Elite Business Service biedt uitsluitend privévervoer aan. Tussenstops dienen uitdrukkelijk bij de boeking te worden vermeld en bevestigd. Niet-aangegeven tussenstops worden niet uitgevoerd. Het meenemen van extra passagiers zonder voorafgaande kennisgeving en bevestiging leidt tot een toeslag gelijk aan de volledige ritprijs per extra passagier.
Artikel 12: Kinderstoelen
Kinderstoelen en verhogingskussens zijn kosteloos beschikbaar op aanvraag bij de reservering. De beschikbaarheid is afhankelijk van de voorraad.
Artikel 13: Aansprakelijkheid bij Vertragingen
Elite Business Service aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit vertragingen, ongeacht of deze zijn veroorzaakt door handelingen of nalatigheden van Elite Business Service zelf, dan wel door overmacht.
Elite Business Service zal zich inspannen om vertragingen te voorkomen.
In geval van aantoonbare nalatigheid van Elite Business Service, is de maximale schadevergoeding beperkt tot de overeengekomen ritprijs.
Artikel 14: Wachttijd
Bij het ophalen van de cliënt op een door de cliënt opgegeven locatie, waaronder mede begrepen de woonplaats van de cliënt of een luchthaven, wordt een wachttijd van tien (10) minuten in acht genomen.
Indien de chauffeur genoodzaakt is langer dan tien (10) minuten te wachten, zal een wachttarief van tien euro (€10) per begonnen kwartier in rekening worden gebracht.
Bij het ophalen van de cliënt op een luchthaven is een wachttijd van dertig (30) minuten na de daadwerkelijke landing van het vliegtuig in de overeengekomen ritprijs inbegrepen. Na het verstrijken van deze termijn zal een wachttarief van tien euro (€10) per begonnen kwartier in rekening worden gebracht.